Sunday, May 22, 2011

THE LUCKY NO.5!!

KIKA ditagged oleh MRS.VIP & Mak Izz utk soalan berikut...

5 Tarikh Penting

1. First yg terbayang, 22 Oktober 1993 - My Birthday -
*cm sellfish je kan...hik hik hik...part of me...
2. 30 Mei 1963 -Birthday Ayah-
3. 4 Julai 1974 -Birthday Ummi-
4. 12 Mac 1966 -Birthday Arwah Ibu-
*kpd adik2 KIKA, sorry la ye...xleh nak masuk dah...hehe
5. the best moment in life: 22 Oktober 2009 
- dapat no.3 anugerah Tokoh NILAM peringkat negeri Selangor 
kategori sekolah menengah bandar-
*merupakan penentu utama utk dapat anugerah Tokoh NILAM peringkat sekolah 2009...impian menjadi kenyataan...thanx to senior Noor Zaiti Yoona, Tokoh NILAM peringkat sekolah 2008 yg menjadi antara idola KIKA...

 5 Perkara Yang Dibuat Semalam

1. Pergi kelas memandu kereta...
2. Gosok baju sekolah adik (Zaid) utk seminggu...
3. Tonton Oh! My Lady....drama korea...
*sejak bila tgk cerita korea nih???hihi...sejak habis sekolah kot...kui3
4. Babysit adik bongsuku: Khairuna Nur Izzati...gud gurl smlm... bagus!
5. tidur dr pukul 1.30pm-3.00pm...alamak! terlebih sudah.... XD

5 Perkara Yang Buat Korang Happy

1. Bila ada yg bagi respons positif pasal blog.... i luv it... thanks...
2. Bila ada yg puji sajak KIKA... i luv it too... thanks...
3. Bila dapat baca novel... huh! kepuasan yg tak terhingga...
4. Bila makan masakan ummi.... thanks a lot ummi... i luv u so much...!!!! =D
5. Bila shopping!!!! hihi
*aii...berapa banyak Bila daa....

5 Sebab Jawab Soalan

1. Dah kena tagged...jawab la kan...bkn selalu org tag KIKA nih....
2. Kira inspirasi nak tambah entri....
3. urm...apa lagi nih??
4. urm...sbg cara utk mengasah minda....mencabar soalan2 nih....eh, yeke? hantam sajalah...
5. Utk soalan ni, sy dah tekan enter yg ke-5...kira settle la ni.... hihihi =p

5 Blogger Yang Ditag


Last words, thanks for reading this entry, and special thanks to the blogger that answer this tagged questions....syukran...adios.... =D

Monday, May 9, 2011

JIWA LARA

 
Kalau sebelum ni KIKA tak rasa apa-apa bila kawan-kawan beritahu yang diorang dah dapat matrik atau UPU, sekarang KIKA rasa sedih sangat… KIKA tak patut rasa macam ni sebab Allah dah tuliskan takdir KIKA dalam perjalanan hidup di dunia ini… Tapi, air mata sering kali mengalir tanpa sedar sampai KIKA sendiri pun tak tahu apa yang KIKA rasa… Perasaan sedih tu hanya dapat dirasai bila KIKA mendapat pertanyaan dr kawan-kawan & apabila melihat kerja kuat ayah & ummi… Betapa KIKA telah mengecewakan ayah & ummi setelah diorang bertungkus-lumus membesarkan KIKA… Adik-adik pun asyik mengusik hati ini… Yalah, selama ni KIKA selalu mengkritik diorang, menyuruh itu ini & mengungkit… Tapi, hakikatnya, KIKA bukanlah sesiapa utk menjadi contoh buat diorang… Tak kurang juga ada insan-insan yang sering merendah-rendahkan diri KIKA… Bila KIKA dah dalam keadaan macam ni, KIKA selalu rasa keseorangan… KIKA dah tak tahu nak minta tolong siapa… Mungkin juga KIKA terlalu mengharap untuk mempunyai `teman’ setiap kali KIKA berduka… Tapi, KIKA sendiri yang selalu pentingkan diri…
Ya ALLAH, Ya RABBI… Ampunilah KIKA kerana berasa sedih akan takdirMU…
Tunjukkanlah jalan yang terbaik buat KIKA Ya ALLAH…
Permudahkanlah urusan KIKA di dunia & akhirat…
Tabahkanlah hati KIKA Ya ALLAH…

Oh kesedihan! Pergilah jauh-jauh dari hati KIKA saat ini…
Wahai Ratu KIKA, rawatlah hatimu…

Bersabarlah dengan ketentuanNya
Ada hikmah yang tersembunyi